Centrum pohybových terapií, z.s. je organizace zaměřená na podporu pohybových aktivit jako součásti prevence zdravotních potíží a na propagaci a podporu celostních pohybových terapií v rámci komplexního přístupu ke zdraví.

 

Nabízí ozdravné, terapeutické a relaxační techniky, prospěšné fyzickému i duševnímu zdraví.

 

Cvičení pro zdraví - celoživotní pohybová prevence

 

20 dobrých důvodů proč cvičit

 

Každý z nás se chce cítit dobře, mít spoustu energie, dobře spát a užívat radosti života. To, jak se o sebe staráme, odráží, jak se cítíme a kolik máme energie a síly do života. Celoživotní pohybová prevence oddálí přirozené stárnutí svalového, kosterního i kardiovaskulárního systému a onemocnění vnitřních orgánů.

 

1. Budete dobře vypadat, cítit se lépe a mít spoustu energie.


2. Budete mít větší sebedůvěru. Cvičení zvyšuje sebedůvěru a pomáhá udržovat pozitivní mysl. Pokud se cítíte dobře fyzicky, pak to může mít pozitivní účinky na každý další aspekt vašeho života!


3. Cvičení usnadňuje provádění denních úkolů. Pokud musí vaše tělo překonávat odpor,  pak svaly musí zesílit. To vám pomůže se vším – od zvedání předmětů až po vyrovnání rovnováhy.


4. Budete mít silnější kosti - s přibývajícím věkem klesá hustota kostí. Cvičení může zvýšit jejich sílu. S postupem věku pak také může zlepšit podmínky v případě onemocnění osteoporózou → pomáhá snižovat riziko osteoporózy.


5. Pravidelné tělesné cvičení může pomoci snížení krevního tlaku a také hladiny nízkého ("špatného") cholesterolu, zatímco současně zvyšuje hladinu HDL ("dobrého") cholesterolu. Budete mít zdravější srdce a snížíte riziko infarktu a cévních chorob.


6. Zlepšíte senzitivitu na hormon inzulín a snížíte riziko cukrovky.


7. Snížíte riziko rakoviny.


8. Zavedením pravidelného fyzického cvičení do vašeho života mohou být výrazně sníženy příznaky menopauzy,  jako například návaly horka, nepravidelný spánek či iracionalita.


9. Budete chytřejší – tělesným cvičením se zlepší kognitivní funkce mozku, orientace v prostoru a sníží se hladina proteinu homocysteinu v krvi, který je spojován s rozvojem Alzheimerovy nemoci.


10. Budete se méně stresovat – zdatnější lidé vykazují nižší hladinu stresových hormonů v porovnání s necvičícími, zároveň budete šťastnější, neboť cvičení zlepšuje náladu, snižuje riziko deprese a odstraňuje zlobu. Sport funguje podobně jako antidepresiva, ale bez vedlejších účinků.


11. Budete pružnější - pokud necvičíte vůbec, snížíte flexibilitu v dospělosti o 50%!


12. Cvičení snižuje riziko zranění. Vybudování dokonce i menšího množství svalů je jedním ze způsobů, jak pomoci celkovému zesílení těla, jak zajistit podporu i ochranu kloubů a vaziva před zraněním v průběhu každodenních aktivit.


13. Budete lépe spát- usnete rychleji a budete spát déle.


14. Zlepšíte si metabolismus - pravidelné cvičení pomáhá vašemu metabolismu prostřednictvím zvýšení podílu svalových vláken ve vašem těle spálit mnohem větší množství kalorií – a to dokonce i ve chvílích, kdy odpočíváte. Navíc - cvičení vás donutí lépe se stravovat a snáze odoláte nezdravým potravinám.


15. Cvičení zlepšuje výkon nejen v oblasti sportu, ale díky němu budete výkonnější i v práci nebo ve svém koníčku. Je to díky tomu, že pomáhá zlepšit schopnosti vašeho těla, stejně jako vaši koordinaci.


16. Budete žít déle kvalitní život- být silný ve středním věku je spojeno s dožitím nejméně 85 let bez běžných civilizačních nemocí.


17. Přeměníte tukovou hmotu na svalovou.


18. Budete vypadat mladší.


19. Cvičení povzbuzuje kreativitu ve všech činnostech.


20. Jeden z výzkumů dokládá, že cvičení může být podpůrným faktorem při vyvažování pracovního a rodinného života.

 

Těchto 20 způsobů, jakými cvičení podporuje celkové zdraví, může být dobrou motivací do začátku aktivnějšího a spokojenějšího života. Stačí začít malými krůčky a vaše psychika i tělo vás postupně začne odměňovat. Cvičení máme rovněž „zapsané v genech“ a z evolučního hlediska existuje zajímavé vysvětlení vztahu mezi tělesnou zdatností a psychickou pohodou: když totiž nejsme dostatečně tělesně fit, nastupuje úzkost, abychom se vyhnuli i domnělým hrozbám. Naproti tomu když jsme v dobré kondici, umíme se s výzvami lépe poprat.

 

Přejeme vám tedy, aby špatná nálada pro vás nebyla překážkou, ale důvodem ke cvičení!

© 2023 by Name of Site. Proudly created with Wix.com

  • Facebook Social Icon
  • Twitter Social Icon
  • Google+ Social Icon
This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now